Day 110 – FAQ

Od czasu do czasu lubię poczytać sobie słowa kluczowe z wyszukiwarek internetowych, przez które ludzie trafiają na tego bloga. Wybrałem co ciekawsze zapytania z ostatnich 4 miesięcy i postanowiłem na nie udzielić odpowiedzi.

Jeszcze tylko mały disclaimer: z nikogo nie miałem zamiaru się naśmiewać :)


jak zostać pilotem eurolotu

Wysłać CV i liczyć na cud.

pierwszy kapitan eurolotu zarobki

Kapitan zaczyna w okolicach 2000 euro miesięcznie.

jak zostać pilotem w usa

Tak samo, jak na całym świecie, wystarczy zapisać się na kurs, nauczyć się latać, zdać egzamin – i już się jest pilotem.

co zrobić by mieć uprawnienia dowódcy tu-154

Trzeba mieć licencję ATPL i zrobić Type Rating na Tu-154. Chyba że w wojsku, wtedy trzeba pewnie przypodobać się dowódcy pułku.

czy po zlamaniu mozna zostac pilotem

Nie powinno to mieć znaczenia.

badania lotnicze wysoki cholesterol

Wysoki cholesterol jest czynnikiem ryzyka, jednak nie mogę znaleźć w przepisać JAR-FCL 3 konkretnych limitów.

Marian Duda pilot

Bardzo dobry instruktor, polecam!

co to lot do strefy

Lot do tzw. strefy pilotażu to lot treningowy w określony rejon w pobliżu lotniska w celu przećwiczenia manewrów, takich jak głębokie zakręty czy przeciągnięcia.

sp-ais Cessna
sp-aio
sp-ggb

Na tych trzech samolotach szkoliłem się do PPL-ki. Sentymentem darzę GGB, bo na niej wylatałem pierwsze godziny i odbyłem pierwszy lot samodzielny. AIO to staruszek, ale bardzo przyjemnie się prowadzi, AIS jest z nowszej epoki, ma silnik na wtrysku i autopilota!

atpl pytania

Polecam bazę AviationExam.

blogi lotnicze

Jest ich kilka nawet w Polsce, ale chyba nikt nie zrobił jeszcze kompletnej listy. Jeśli chodzi o zagraniczne, to polecam tę kopalnię wiedzy.

allover blog lotniczy

Piotrek prowadził bloga na forum Awiator.com, które niestety przestało istnieć. Na szczęście kopia znajduje się w serwisie lotnictwo.net.pl

jak zostac pilotem swiss-u?

Swiss sam szkoli swoich kadetów, o czym można poczytać na blogu Piotra.

phoenix east aviation ppl h

To tam szkolą na helikopterach?

kierownica w samolocie

Kierownica w samolocie nazywa się wolantem, ostatecznie rogami lub sterownicą. Po angielsku yoke.

jak wyglada zycie w ameryce

Jak we śnie, w końcu to American Dream! A tak poważnie, wygląda tak samo jak wszędzie indziej, tylko porcje są większe…

spirometria normy badania lotnicze

Cytat z JARów: FEV1/FVC ratio less than 70% shall require evaluation by a specialist in respiratory disease.

co to jest drugi krąg
odejście na drugi krąg
szkolenie odejścia na drugi krag
czwarty zakręt
po co robi sie zakrety przed ladowaniem
itd.

Chyba najczęściej przewijająca się kombinacja pytań. Wystarczy na Wikipedii przeczytać czym jest krąg nadlotniskowy, a wszystko się wyjaśni.

szkoła lotnicza hillsboro
hillsboro aviation szkolenie

Temat ostatnio popularny na tym blogu. Zapraszam do regularnego czytania i zadawnia ewentualnych pytań w komentarzach.

instruktor latania praca
praca w usa jako instruktor latania

Ciężka, słabo płatna, ale niektórzy nie wyobrażają sobie innego życia. Podobno daje dużo satysfakcji. Jak jest naprawdę? Mam nadzieje że dowiecie się z bloga za kilka miesięcy.

czy trudno zdać atpl

Nie jest trudno, ale trzeba poświęcić dużo czasu na naukę.

jak wygląda licencja pilota

W Polsce to taki kawałek białego śliskiego kartonu, poskładany na trzy części. W USA jest trochę lepiej, bo wygląda tak.

jaki samolot do szkolenia ppl

Dowolny, może być ten najtańszy. Cessna 152 to wbrew pozorom bardzo przyjemny, przemyślany i trwały samolot.

co to jest hipoksia

Stan niedoboru tlenu w organiźmie. Spowodowany np. inhalowaniem się tlenkiem węgla albo lotem na dużych wysokościach.

sytuacja kuba

Wygląda na to, że Raul będzie powoli wprowadzał reformy ekonomiczne.

ryanair szkoli pilotów

Ryanair pośredniczy w płatnym przeszkoleniu na typ Boeing 737 po uprzednim przejściu procesu rekrutacyjnego.

praca w ryanair czy aż tak źle

Piloci są wbrew pozorom zadowoleni. Cabin crew pewnie trochę mniej, mogę zapytać.

tyle samo startów co lądowań

Popularne powiedzenie, choć tak naprawdę nie ma sensu, powinno być odwrotnie!

spajki w stanach

spajki wrócił już dawno temu, ale wciąż można poczytać jego blog.

słuchawki bose a20

Mój faworyt. Niestety poza finansowym zasięgiem. Lightspeed Zulu są dobrym substytutem.

szkolenie lotnicze w usa wymagania od polaka

W USA poważnie podchodzi się do dyskryminacji (przynajmniej oficjalnie), więc wymagania od Polaka są takie same jak od Chińczyka. W skrócie, wiza studencka (M-1 lub F-1), opłata SEVIS i opłata za TSA background check (czy nie jesteś terrorystą).

prace domowe runway atpl

No bezczelny! :)

udziały w rynku starbucks

W USA nie ma konkurencji, jest na każdym rogu.

atpl frozen praca
licencja cpl ifr praca
kiedy praca dla pilotow linii lotniczych
oferty pracy dla mlodego pilota
czy piloci bedą potrzebni

Sytuacja powoli wydaje się poprawiać, ale wciąż nie wygląda to ciekawie. Dzwonić, jeździć, pytać, rozmawiać. Networking jest ważny.

od 0 do atpla ile czasu ?

Wszystko zależy od tego ile czasu można poświęcić na szkolenie. Samą licencję zawodową z IR i ME można zrobić nawet w rok (USA) lub nieco mniej niż dwa (Polska), ale nauka do egzaminów ATPL może zająć kilka dodatkowych miesięcy.

linia montażowa autobusu

???

portland zwiedzanie

Zapraszam, z przyjemnością pokażę miasto!

na czym będzie polegała praca człowieka w przyszłości

Też się chętnie dowiem, jeśli ktoś ma informację, proszę zostawić komentarz!

logbook jeppesen jak wypełniać

Instrukcja znajduje się na pierwszej stronie, jak również nr odpowiedniego paragrafu w JAR-FCL, który precyzuje co i jak zapisywać.

pay-to-fly , o co w tym chodzi

Chodzi o to, że piloci chcąc na skróty trafić do kokpitów dużych maszyn, decydują się płacić za możliwość pracy w linii lotniczej. Dzięki temu zyskują pewną przewagę konkurencyjną nad innymi pilotami, mając w logbooku kilkaset godzin wylatanych na samolocie odrzutowym.

zalety bycia pilotem

Lekka robota, super kasa, dziewczynki, wojaże i ogólnie respekt. Przynajmniej tak to pokazują w filmach…

jak dobrze zrobić zdjęcie z cessny

Mieć pasażerów, którzy potrafią fotografować, takich jak Kuba czy Magda.

lot helikopterem wrazenia

Niezapomniane :) Na plus bardzo dobra widoczność z kabiny, na minus efekt szklarnii i minimalnie większe wibracje, niż w locie samolotem. Chyba, że chodzi o pilotaż helikoptera – wtedy same wady. Trzeba cały czas trzymać te różne wajchy, preflight najprostszej maszyny trwa 20 minut, a i tak nigdzie się nie doleci, bo paliwa starcza na 2 godziny ;)

flight planning zdałem

Woohoo, gratulacje!

gdzie mogę znaleźć notam

Bardzo dobre pytanie, gdzie w Polsce można oficjalnie przeczytać NOTAMy (bez restrykcji „nie do celów operacyjnych”). Ktoś wie?

gdzie najłatwiej zdać licencję na pilota samolotu

Wszędzie jest tak samo łatwo.

ile mozna zarobic w ulc

Jak się jest „przedsiębiorczym” to całkiem sporo…

doprecyzowywuje czy doprecyzowuje język polski

Zdecydowanie doprecyzowuje.

częstotliwość delivery rzeszów

121.8

co zwiedzać w seattle

Na pewno Pike Place, w tym Starbucks, może Pioneer Square, Space Needle (lub Columbia/BOA Tower), muzeum lotnictwa, Kerry Park nocą, Pacific Science Center, dom Billa Gatesa nad Lake Washington. Można też przepłynąć się promem lub statkiem wycieczkowym, zwiedzić fabrykę Boeinga w Everett, wybrać się na wycieczkę w rejon Mt. Rainier.

egzamin na kierownika pociągu pytania i odpowiedzi

Kierownik pociągu to maszynista czy jeden z konduktorów (ten który pilnuje terminala do kart)?

dlaczego na wschodnim wybrzezu usa mieszka wiecej ludzi niż na zachodnim

Bo mają bliżej do domu. Wyjątkiem są Meksykanie, oni mają bliżej z zachodniego, dlatego jest ich tam więcej.

komentarze na temat atpl w ulcu

%&^#!**^ !^@^%(!V $&^(@ !*^%*%*$! !!!

cessna wskaźnik temperatury cylindrów

Rarytas!

czy mogę z licencją ppl latać z rodziną

Jeśli tylko się nie boi, to nawet jest to zalecane!

awaryjny sqawk

7700

zubażanie mieszanki w samolocie

Podczas szkolenia do PPL nie do końca byłem powien jak to poprawnie robić. Ze wskaźnikiem EGT jest w miarę łatwo, zubażamy do maksymalnego EGT, a następnie wbogacamy o 25-50 stopni F. Bez EGT zubażamy aż zaczną spadać obroty albo silnik zacznie się dusić, w tym miejscu wzbogadamy o pełny obrót gałki.

Anna W**ga

Aniu, ktoś Cię najwyraźniej inwigiluje :)

jak zrobić coś z silniczka

Miałem kiedyś taką książkę „Vademecum ZRÓB SAM”, tam było mnóstwo ciekawych pomysłów.

latanie na n-reg znakach

EASA stara się utrudnić jak może. Póki co, w Europie wystarczy mieć papiery FAA.

czy w przyszłości zostane pilotem?

Zadaję sobie to pytanie każdego dnia :)

6 komentarzy do wpisu “Day 110 – FAQ

  1. Google Analytics jest wystarczającym źródłem inspiracji i wcale się nie dziwię, że nie ja jeden wpadłem na pomysł aby o tym podyskutować :) Choć Wasz projekt ma oczywiście większy potencjał do łapania ciekawych keywordsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *